יוצאים מהקופסא ועושים יותר עם הזמן שלנו לדברים חשובים באמת!

כיצד נוכל לנצל את זמן הבידוד שנכפה עלינו להנאה ולהתפתחות אישית. טיפים ועצות לחיים ויש גם קישורים שיעזרו לניצול זמן בצורה מועילה ומהנה.

בין אם אתם בבידוד ביתי או לא, כולנו מרגישים מבודדים מהפעילויות שאנו רגילים אליהן, מבילויים ומרוב האנשים שאנו פוגשים בחיי היומיום. הקורונה וירוס כבר כאן, אז למה לא לעשות דברים מועילים עם הזמן שלנו וגם להינות על הדרך?

ריכזתי כאן טיפים לחיים מחברים, אתרים ומניסיוני האישי כמבודדת, כדי לעזור לשמור על אושר וכושר:

תכניות לעתיד – זה הזמן לחשוב מה הייתם רוצים להשיג ולתכנן

השתדלו לשמור על סדר יום – צאו מהמיטה בבוקר, תתלבשו, תאכלו ארוחות מסודרות. תקבעו מראש זמנים שיוקדשו לצפיה בסדרות, התעמלות, עבודה, וכו'. אל תתמרחו במיטה ומול המסך כל היום.

  הצטרפו לקבוצות מבודדים – אל תהיו בודדים, תקשורת עם אנשים אחרים במצב דומה יכולה לעזור גם כדי לשמור על שפיות וגם כדי לשמוע איך אחרים מעבירים את הזמן ומה עושים. קבוצות בפייסבוק למשל: מבודדים משתפים, corona – מבודדים יחד, מבודדים משתפים ונהנים ועד רבות אחרות.

  אימון תרגילי כושר – ביצוע תרגילים לא רק יעזור לכם להיכנס לג'ינס ביציאה מהבית או מהחדר, שגרת אימונים קבועה גם תעזור לשמור על מצב רוח ולהעביר את הזמן. אפשר להיעזר באימונים מודרכים ביוטיוב.

תעסוקה למבודדים -תרגילי כושר בבית

      אימונים מודרכים תוכלו למצוא ביוטיוב:

  סרטים ומוסיקה – העבירו את הזמן עם מה שעושה לכם טוב. מוסיקה שאוהבים, סרטים וסדרות, בקבוצות מבודדים יש הרבה המלצות על סדרות וסרטים טובים (כמובן תלוי טעם אישי).

  פיתחו תחביב – זה הזמן לעסוק במשהו שאתם אוהבים או לפתח תחביב חדש. ציור, נגינה, קריאה, עיצוב גרפי, לימוד תחום חדש, אפילו ריקוד, אפשר כבר להתחיל לתכנן את הטיול הבא.

  אוכל ובישול – הזמינו משלוחים הביתה וכך תמנעו מיציאה בלתי נחוצה. אם אתם שוהים בבידוד שכולל מטבח או נמצאים בבית, תשקיעו בהכנת אוכל בריא, לימוד טכניקות ומתכונים חדשים.

תעסוקה למבודדים - התנסויות לימודי בישול

  נצלו את הזמן לחשיבה ותכנון – זה הזמן לעשות "חשבון נפש", האם אני נמצא במקום שאני רוצה להיות בו, מה חסר לי, ממה אני לא מרוצה ורוצה לשפר, וכן תכנון מפורט של השלבים שצריך בדרך לשם. האינטרנט מלא במדריכים שונים לשיפור עצמי אישי ומקצועי.

  לימודים – הירשמו לקורס און-ליין בתחום שמעניין אתכם או שיכול לתרום לקידום מקצועי. לימודי עריכה, הנח"ש, השקעות בשוק ההון, פסיכולוגיה חברתית, תכנות, לימודי שפות, תוכנות או אפליקציות.

אתרים שמציעים קורסים אקדמיים בחינם או בעלות נמוכה:

  • EDX – מיסודן של אוניברסיטאות הרווארד, ברקלי, MIT וטקסס. באתר תמצאו את מיטב הקורסים האקדמיים בדרך של למידה אינטראקטיבית מקוונת – בחינם. תמצאו קורסים מלימודי תואר ראשון ושני במדעי המחשב, בריאות הציבור, אינטליגנציה מלאכותית, היסטוריה, מדעי החברה, מנהל עסקים, הנדסה, ואפילו לימודי משפטים.
  • Coursera – קורסים אקדמיים בחינם מ-80 אוניברסיטאות שונות, ביניהן אוניברסיטאות פרינסטון, ייל וסטנפורד.
  • Udacity – אוניברסיטה מקוונת מיסודה של סטנפורד שמציעה קורסים איכותיים בעלות נמוכה.
  • כמו כן אפשר להירשם לערוצי היוטיוב של הטכניוןאוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת תל אביב.

אתרים ללימודי שפות, הפתיעו חברים ואורחים בצאתכם מהבידוד:

  • LiveMocha  – אתר לימוד השפות הפופולארי בעולם. ייחודי בממשק שהוא יוצר בין תלמידים לדוברי השפה.
  • Memrise  – עושה שימוש בטכניקות מדעיות ושימוש בתמונות ללמידה מהנה וקלה.
  • Verbling  – שיעורי שפות מדוברי שפת אם, כולל סשנים בזמן אמת.

קורסים מקוונים בנושאים שונים:

  • Udemi – אתר ובו מאות קורסים בנושאים טכנולוגיים שימושיים שונים בעלות נמוכה, בנושאים כגון תכנות, וידאו ועריכה, צילום, יצירתיות, ניהול, עסקים, תכנות, פיתוח אפליקציות, גיימינג ועוד.

סידור אלבום דיגיטלי מטיולים בחו"ל

  זה הזמן להספיק דברים שאתם לא מגיעים אליהם – זה הזמן למיין גרביים ולסדר את התמונות מח"ול, אפשר לעצב אלבום דיגיטלי ולהזמין בדואר.

 

יש לכם טיפים, עצות או רעיונות משלכם? – נשמח מאוד לשמוע!  שלחו למייל maia@4web.co.il 

 

עוד כתבות בבלוג "יוצאים מהקופסא"

 

 

שומרים על קשר!
קבלו עדכון על כתבות חדשות